Válasz Unit kérdésére.

2010 július 5. | Szerző:

 


Tisztelt Unit!


Nehéz a kérdésedre válaszolni. Előtte azért csak mellékesen jegyzem meg, eleve nehéz helyzetben leszel, ha csak amiatt választanád, mert “megéri”. Szerintem emiatt semmit ne válassz.


Nos:


Röviden; Az egyiknek sikerül, a másiknak nem.


Hosszan;


Egy olyan szakmáról érdeklősz, ahol már a 80-as évek végétől szüneteltetni kellett volna a tanulóképzést, majd az optimális létszám elérése után  ismét, de az előzőektől sokkal magasabb nívón újraindítani. Jelenleg az egyik legnagyobb problémája a szakmának, a képzés. Létszám is, és minőség is!


– A képzésnél meg kell álljak, és az előbbi gondolatot később fogom folytatni: Hogyan is néz ki ma, a fogtechnikusok képzése? Az elméleti oktatást iskolában végzik, egységesen. A gyakorlati oktatás már más. Folyhat az iskola keretein belül az is, de nyilván véges a kapacitás. Ezért a tanulók szakmai képzését laboratóriumokban is végzik. Azt előre leszögezném, hogy ezek a laborok nem azért képzik a tanulót, mert maguknak akarnak újabb munkaerőt kitermelni. Ez bizony termelés (ezt nem fogom mindíg, mindenhová leírni ” Tisztelet a kivételnek”) Fogtechnikustermelés. És jó üzlet is. A labor kap 1-2-3 csicskást. Aki ingyen dolgozik. Persze így, ez sem igaz, mert sok laborban Neked kell fizetni , hogy tanulónak felvegyenek. És fizet utánad az állam is. A béren kívül nincs utánad TB, nyugdíj, stb. Viszont olyan emberek munkáját csináltatják a tanulóval, akinek és akik után ezeket mind fizetni kellene. De mit is csinál a tanuló?: munkát szállít, ( hozza, viszi a munkákat a labor, és a rendelő között) gipszel, homokfúj, egyéni kanalat, és harapást készít, jó esetben megtanul fogpróbázni,  opákerezni. Aztán mehet Isten hírével, kész egy újabb szakember. A neve : FOGTECHNIKUS. Minden olyan laborban foglalkoztatnak tanulót, aminak a tulajdonosa tagja a Magyar Országos és Budapesti Fogtechnikus Szakmai Ipartestület vezetőségének.  -Ja, vajon miért nem lehet a tanulóképzést szüneteltetni? – Innen folytatnám az előző gondolatot –


Ebből adódik a kettes számú probléma: Kevés a fóka, soka jegesmedve. Mivel sok a technikus, sokan csak a nyomott áraikkal tudnak munkát szerezni. És itt most be jössz Te a képbe. Fogtechnikus lettél (HURRÁ!). Kezdő, család nélkül. Anyuékkal laksz. Sok az időd, nem szakít szét feleség, gyerek stb. Végeztél a suliban, munka kell. Rutintalan vagy, de mivel a Te életed rezsije még alacsony, és más választásod nincs is, alacsony áron vállalsz munkát. Sokat kell dolgozni, de relatíve jól keresel, hiszen magadon kívül szinte nem kell semmire sem költeni. De az élet itt nem áll meg barátom. Lesz feleség is, gyerek is, nő a rezsid. Emelni kellene az árakon. De az újabb titánok már a sarkadat tapossák. Közben pedig versenyezni kell azokkal a laborokkal is, ahol tanulók végzik el azokat a munkákat, amire Neked, alkalmazottat kellene felvenni.


Persze, aki ezt most olvassa joggal mondhatja, hogy “ezek teljesen hülyék”.


Igen! Azok vagyunk.


Unit! A döntés a tiéd. Sok sikert! Bármihez.


Üdv: Radírpók


 



Címkék:

Minőség

2010 április 15. | Szerző:

 


Először Quality sorai:


“Érdekes, hogy Magyarországon, aki gyenge-közepes minőségű munkát végez és nincs megfizetve, ahelyett, hogy magában keresné a hibát, azonnal keres egy bűnbakot. Tőlünk nyugatra hasonló helyzetben összeszorítják a fogukat és próbálnak még jobb minőségben dolgozni, hogy kiemelkedjenek a többiek közül. A magas színvonalú munkát mindenhol jól megfizetik. Az átlag magyar fogtechnikusi munka minősége fényévekre van az európaitól (hasonló a helyzet a fogorvosi munkával is). A kevés kivétel pedig német, svájci fogorvosi rendelőknek dolgozik, nem magyar árakon.
Kedves ide író, lusta, tehetségtelen, fogtechnikusok! Dolgozni kell, nem pofázni és akkor lesz több pénz is. “


Tisztelt QUALITY!


 Olyan korban, és országban (Vagy talán világban?) élünk, ahol mindenkit tehetségénak, kitartásának, szorgalmának megfelelően honorálnak.Mindenkit aszerint béreznek, amennyit a munkája ér. Ebben az országban; senki sem ismer olyan embert, aki; bár szakmája, hivatása legjobbjai közé tartozik, mégis munkanélküli, vagy, csak nem tud  az 5-ről a 6-ra jutni. Akik így járnak,  nem csak silányak, esetleg közepesek, de  lusták, és tehetségtelenek is. Megérdemlik! Akiknak jól fizető munkájuk van, azok megnyugodhatnak. Hiszen ők, magas színvonalú munkát végeznek. A lelkiismeretük is nyugodt lehet, hiszen összeszorított foggal mindent kipréselnek magukból. Vagy még annál is többet! Tehetségesek, szorgalmasak.  Ezért sikerült kiemelkedniük a többiek közül, akik a síráson kívül nem képesek másra.  Teljesen jogosan, csak a magas színvonalú, nívós munkát fizetik meg tisztességesen. Hiszen így ígazságos, iyen világban élünk.



Címkék:

Válasz “em”-nek

2009 november 24. | Szerző:

 


Ezt a néhány sort “em” Írta.:


 


Ha ez ennyi hasznot rejt,akkor Te miért nem lettél fogorvos is és még az orvosi díj is a Te zsebedben landolna! Csak arra lennék kíváncsi,ha fogorvos lennél,akkor Te mennyiért adnál egy “tucatmunkát” 7500Ft/darab. Hidd el,Te sem lennél kivétel,már Te sem lennél ennyire szívhez szóló!


 


Kedves EM!


Valamit nagyon félreértettél.


Ez egy gondolatébresztő, figyelemkeltő írás, ami önostorozás is.


Figyelemkeltő pld. Neked, hogy tudd, mit jelent, amikor a rendelőben azt mondják: “Azért drága a pótlás, mert drága a fogtechnikai munka.”


Az önostorozást, azt ugye nem kell részleteznem.?


Biztos Neked is ismerős, hogy: Tudod mi a probléma, azt is tudod, hogyan lehetne megoldani, de mégsem lehet kivitelezni, mert … . És akkor jöhetne egy hosszú lista a miértekről. Ezt pedig tehetetlenségneg hívják. Erről is szól ez az írás. Borzasztó rossz érzés. Remélem, nem ismered.


Miért nem lettem fogorvos?….. Vagy szívsebész!?….. Vagy plasztikai sebész!?…………….. Vagy politikus!?


Az adott körülmények között, biztos nem a fogtechnikát választanám. Az adott körülmények között!!! Mert egyébként szeretem. Nagyon szép szakma. Azt is elárulom, -mai eszemmel – fogorvos sem lennék. A MAI ESZEMMEL! Na de ezt a játékot meg fölösleges játszani. 


Mennyit adnék én a technikusnak?


Minél kevesebbet!!!


Csodálkozol? A fogorvos is csak azt teszi, amit a lehetőségek engednek. Mint a politikus, aki számla, és elszámolás mélkül felveszi a költségtérítés minden törvényben megengedett fillérjét. Nem Ö a hülye. Mi vagyunk azok! Magunknak köszönhetjük.! Ezt is, azt is. Az egyiket az egész ország rontotta el, a másikat mi, a technikusok. Mind a kettőt összefogással lehetne orvosolni, és egyik sem megy. Erre is próbál búzdítani ez az írás. Jelzem; Fölöslegesen.


Egy dolog nem célja a levélnek. Az önsajnáltatás. Gondolom mindenki tudna a saját szakmájáról visszásságokat írni. Ez itt, most, csak a fogtechnikáról szól.


Kösz, hogy hozzászóltál. Kívánom, hogy Tőled, soha ne kérdezze meg senki: Miért nem lettél valaki, v. valami más, mint ami éppen vagy.?


Üdv: Radírpók


 



Címkék:

Egy fogorvos levele a megadott e-mail címre.

2009 április 8. | Szerző:

 Az alábbi levél, a következő e-mail címről érkezett:


anyad.tegeci@gmail.com  


Szevassz te fasssz!

Nevemet, természetesen elhallgatom, mert egy hozzádhasonló faszfejnek ehez semmi köze…. Na.. olvastam ezt a szart amit te nemtudom minek szántál, mert azonkívül, hogy egymocskolodó szenny az egész amivel a kutyám seggét törölgetem azóta, egyoldaluan mutatja be a fogászati helyzetet, nevezetesen a csicska technikusok szemszögéből. Én mondhatni frissen végzett fogorvos vagyok, soktapasztalatom nincsen, mégis egyértelmüen látható számomra az, hogy egy szaros technikus aki tanul 3évig vmi iskolaszerüségben, kap egy WC papírt, hogy te vagy a technikus, azt osztja itt az észt, amiben megmonodom van igazság, de ha annyiszabadidőm lenne, mint NEKED te faszfej, akkor én is írhatnék pikán storykat rollatok PATKÁNY TECHNIKUSOKRÓL!!!!! Vagy ez nemígy van szerinted faszfej???? Na mindegy igazából, csak egy átdolgozott napután írom ezt a levelet és nemkicsit idegesített fel ez a szar amit összehordtál. Valószinüleg annyira kutyaütő lehetsz, hogy senki sem dolgoztat veled, nincs pénzed, idegeskedsz, csak tudod, míg neked felkopoik az állad, én-mi vígan fogunk élni és dolgoztatunk veletek tovább, hiszen ti vagytok a szolgák!!!!!
Na puszi faszfej!!!!

Címkék:

Miért drága a fogpótlás!?

2009 április 2. | Szerző:

 




Tudta-e Ön, hogy miért méregdrága  a fog a fogorvosnál? 


Miért kell lassan hitelt felvennie , hogy szép foga legyen?  


 


Ismét egy kis ínyencség kis hazánkból, és joggal teheti fel a kérdést az ember, és tegye is fel a fogorvosnál, hogy miért az szakít hatalmas pénzeket, aki nem dolgozik érte ??? és mégse politikus J


 


A TÉNYEK:


 


Ma 2009-ben,  1 darab porcelán fog ára, amit a fogtechnika kap érte 7 és 8 ezer forint között mozog országosan, Budapesten is. Kisebb különbségek vannak árban, fogorvosok akár 500 forint különbségért is fogtechnikust váltanak, nem törődve a minőséggel, esetleges évekig tartó közös együttműködéssel, kizárólag az anyagi hasznot nézve.


 


Mennyi is Önnek 1 porcelán fog, ha beül a rendelőbe? 25 ezer forint, alsó hangon, a legolcsóbb vidéki rendelőben is, itt persze nagy az árszórás, nem ritka a 30, 40, 50 ezer Ft/porcelán fog ár sem, holott könnyen lehet, hogy ugyan abban a fogtechnikai laborban készült, hisz egy fogtechnika több orvost is ki tud szolgálni, ki is kell neki, különben éhen halna.


 


Na de számoljunk kicsit először kicsiben, aztán nagyban:


 


Nézzünk egy pici hidat, mondjuk 3-as fogtól, 6-os fogig. Ezt mindenki ki tudja számolni, a 3-as és a 6-os fog az korona, és közötte pótoljuk a 4-es és 5-ös kihúzott fogat. Ettől híd.


Persze a fogak kihúzásáért a fogorvos már régen elkérte a húzás árát, (egyáltalán ha annál a fogorvosnál történt a foghúzás, akinél a híd készül) könnyen lehet, hogy a paciens úgy megy a fogorvoshoz, hogy máshol már kihúzták a fogait.


 


Most tegyük fel, hogy beül a rendelőbe, zavarja a 2 darab foghiánya, ezt szeretné pótolni.


 


A fogorvos le fogja csiszolni a meglévő 3-as és 6-os fogát, hogy hidat lehessen rá készíteni.


Ez injekcióval, hókuszpókusszal, lenyomatvétellelâ026. Maximum 1 óra alatt megvan a rendelőben.


 


Mennyit is fog fizetni a kedves paciens?


4 fogról van szó, vegyünk egy alacsony orvosi árat 25 ezer Ft/ porcelán fog 4 x 25= 100 ezer forint lesz ez a picike híd. 1 óra előkészítés,  majd lesz kb. 15 perc amikor felragasztja az orvos. Hangsúlyozom ez egy pici híd!!  Jó órabér, nem??


 


Na de a lényeg!!!  Miért is 4 foggal számolunk??? És mennyit is kap ebből a fogtechnika??


Hisz az orvos 2 fogon dolgozott hogy elkészülhessen a híd?? Miért kér el 2 x 25 ezret, a kihúzott fogak helyén? Hisz ott kizárólag a fogtechnikus dolgozott, ő készítette el a hidat !!!


 


7500-as fogtechnikai átlagárral számolva ez  kemény 30 ezer forint bevétel a fogtechnikának, ennyi az orvos költsége, a 100 ezres hídra vetítve. És ez a fogtechnikának nem tiszta haszon, hisz jó része anyagköltség, és rengeteg segédanyag, ami kell az elkészítéshez.


Kérdezem én miért?  Miért kérheti el 2 fog árát 25 ezer forintos darabáron a pacienstől, ahol nem csinált semmit?

Ennél a résznél, technikusként, szeretnék valamit hozzáfűzni a levélhez amit én is megkaptam, és sajnos alá tudom támasztani.:
Kollégám ebben a részben egy valóban átlagos, kicsi munkáról ír. Ún “tucatmunka”, ha lehet ezt a szót ahasználni valamire, emi egyedileg, csak az adott személynek, kézzel (hand made) lészül, és azon kívül, hogy esztétikusnak is kell lennie, elsösorban a rágás visszaállítására szolgál, ami az első lépés az emésztés megkezdésében.
Vegyük azt az esetet, hogy ez a munka beérkezik a fogtechnikába, a technikus a kezébe veszi a lenyomatot, megnézi, és látja, hogy rossz a lenyomat. Megjegyzem, ez a tény, már a rendelőben is látható. Mégis elküldik a technikusnak. Tudni kell, hogy ez a lenyomat a munka alapja.Ennek a gipsszel kiöntött pozitívjára készül, az a “tucatmunka”, ami a páciens szájába fog kerülni. Vegyük azt az esetet, hogy technikus a “még próbálkozós” fajta. Felhívja a rendelőt, és felhívja a nyilvánvaló hibára az orvos figyelmét. A lényeg, hogy újra be kellene a pacienset hívni, és megismételni a lenyomatot. Amiről – csak ismételni tudom – már elsőre is látszott, a rendelőben is, hogy nem jó.
És most jön a kérdés: Önök szerint, 10 esetből, hányszor fogja ehez a “tucatmunkához” az orvos újra behívni a pacienset, hogy új lenyomatot vegyen? Ehez az alsó hangon csak 100 000 Ft.-ba kerülő “tucatmeló”-hoz ? Ha 10-ből 3 szort mondok, akkor már úgy érzem, hogy nagyon jóindulatú voltam. De ha ez 10-ből 5 ször történik meg, az elég? Melyik  táborba szeretne tartozni?
Akit visszahívnak, vagy abba, akit nem?  Megsértődne, ha azért, hogy az ön szájába készülő “tucatmunka” tökéletes legyen, új lenyomatot kellene venni? Persze, így, hogy az ember már tudja, hogy a rossz lenyomat tényét az orvosnak magának is látnia kell, kellene, lehet , hogy kicsit mérgelődik az ember. De ez csak egy ” tucatmeló ” 100 000-ért , jó ez a lenyomat.
Sebaj. Valószínűleg ön nem is fog tudni erről a kis közjátékról. A telefonban el fog hangzani a bűvös mondat: “Ügyesek vagytok, meg tudjátok  ti csinálni.” ( “Tucatmunka”)
Ez, a “még próbálkozó” technikus története volt. A másik az egyszerűbb eset. Annak a technikusnak a története, aki már fel sem emeli a telefont.
Annak a technikusnak a története, aki sokszor szólt, sokszor kért új lenyomatot. Aki úgy gondolta, ha egy rossz lenyomat miatt ( amit ugye az orvos vesz a rendelőben) nem lesz jó a munka, és esetleg újra el kell készíteni, azt neki újra ki kellene fizetni.(Ha mást nem is, de a rezsit.) Hiszen a rendelőben 4-5 szörös áron adják el az ő munkáját, tehát lenne miből.
Az ilyen technikust, hamar  a ” jó útra” térítik. Hamar el fogja veszíteni a megrendelőt. Ő a problémás technikus. A “Mumus”. 
De ő nem akar Mumus lenni. Megtanulja a leckét, és az ön pótlása el fog készülni.
(De vajon tökéletes lesz?)
Hiszen az, csak  egy ” TUCATMELÓ”!  
Ez a történet, csak a rossz lenyomatról szólt, és egy nagyon egyszerű munkáról.Számtalan más lehetőség van még, ami miatt a technikus felemelheti, felemelhetné a telefont. És számtalan sokkal bonyolultabb munka.
Természetesen vannak kivételek. Van akinek lehet szólni,  vesz új lenyomatot, korrigálja a felmerülő problémát. De sajnos, ez a ritkább. 
Ettől még persze igaz marad a 4-5 szörös rendelői ár.
Ennyit szerettem volna  hozzátenni.


 


Levelem nem véletlenül íródott, több helyről is fülembe jutott fogtechnikusként, hogy a fogorvosok a rendelőkben, képesek az irtózatos magas árakat a fogtechnikára kenni, mondván, hogy drága a technikai munka. Mondhatja, hiszen a paciens úgysem találkozik a fogtechnikussal, de ha véletlen mégis, nem ez lesz az első kérdése, mennyiért adja a doktornak a fogat?


Most kitérhetnék a beruházási részére a fogtechnikáknak, hogy milyen drága komoly nagyon sokmilliós (akár 10, 30 milliós) gépeket kell megvásárolni, a nagyfrekvenciás öntőgéptől, a frézgépen át, a porcelánkályhán keresztül, polimerizáló gépekig, hogy egy fog el tudjon készülni, ezen kívül is még rengeteg gépre és segédanyagra van szükség. De ha ezt mind felsorolnám, ez nem levél, hanem egy kisregény lenne.


Arról nem is beszélve, hogy ellentétben a fogorvossal, mennyi munkaórán, munkafolyamaton megy keresztül egy porcelán fog 7 ezer 500 !!!! forintért, hogy  kész legyen, hány ember dolgozik rajta, és a méregdrága alapanyagokról nem is beszéltem, ami, amíg kishazánkba beérkezik, jól eltart pár dentál kereskedőt, tehát â01Etermészetesenâ01D nálunk drágább, mint bárhol máshol . A felhasznált anyagok vagy amerikaiak, vagy németek, vagy japánâ026.


 


És a rendelőbe nem azért hívják 5 nap múlva a pacienst hogy akkor lesz kész a híd, mert a fogtechnikus lusta előbb megcsinálni, hanem mert ennyi ideig készül. De a technikai részletekkel nem fárasztanék senkit.


 


Természetesen az előző példa egy kicsi híd volt, sokaknak van ilyen a szájábanâ026 szorozzuk csak fel egy alsó felső porcelán körhídra !!! Ilyet is sokan viselnek a szájukban.  Ha minden fogat pótlunk,  14 felül és alul, összesen 28 darab porcelán fog. (fémkerámia)


 


28 x 25 ezer ez az orvosi ár= 700 ezer forintot fog kérni a fogorvos a rendelőben kb. a pacienstől. /az hogy mindez számla nélkül adómentesen zsebbe, ezt a részét hagyjuk is/


 


Sokkal többet ezzel sem dolgozik, 2 óra alatt elvégzi az előkészítést, lenyomatvétel stbâ026 esetleg egy vázpróbára majd pár nap múlva visszahívja a pacienst, utána felragasztja a kész hidat. Legyen összességében 3 óra rendelőben töltött idő. De lehet 4 óra is J teljesen mindegy. (ezt is tapasztalta már akinek ilyen készült)


 


Technikai költsége 28 x 7500=210 ezer, azaz 210 ezer forint?


És ez a 25 ezer/ fog    nem magas ár ám, klikkeljenek csak a neten hirdetésekre az agyon hirdetett exkluzív fogorvosi klinikákra, nem ritka a 48 ezer ft/ porcelán fog ár  sem ( fémkerámia más néven)  Rögtön kiderül miből is fut a reklámkampányra, és a bőrgarnitúrára a váróban!!!!



Így 48 ezer ft/foggal számolva 1 millió 344 ezer forintot kér érte a fogorvos ( 48ezer  szorozva, 28 pótolt foggal), a költsége 210 ezer a fogtechnika felé, meg még pár ezer forint saját költség, elkopott egy fúró, meg a lenyomat anyag amivel mintát vett, stb pár ezer forintos tételek. Na meg a rendelő fenntartása. Ami 2 koronából megvan.  A fogtechnikának a bevétel fele anyag költség, ami beépítésre kerül a fogpótlásbaâ026..tehát a fogtechnikának marad 105 ezer ft haszon, amit el kell osztani a készítők között, mert ezt nem egy ember csinálja, hanem legalább kettő, sokszor több fogtechnika is dolgozik egy munkán.â026.


 


TEHÁT 1 MILLIÓ 134 EZER FORINT HASZON, ÁLL SZEMBEN A 105 EZERREL, A FOGTECHNIKÁVAL, AHOL ELKÉSZÜLNEK A HIDAK


 


Szép árrés nem???? Avagy szép órabér nem??? Mindenki tudja a saját tapasztalatából, mennyi időt tölt a rendelőben. Azt már mindenki számolja ki maga, hogy ahol nem volt foga, ott mire is, és mennyit is fizetett??? 25 vagy (48) ezrével a hiányzó fogakért? Ahol az orvos semmit sem csinált, hiszen ott foghiány volt, a húzások árát meg rég elkérte.


 


 


Továbbra is fogászat, beszéljünk a kivehető fogsorokról, itt is hasonló a helyzet:


 


Idősebbeket érinti, akinek már szüksége van kivehető fogsorra, átélte, tudja mennyit foglalkoznak vele a rendelőben. Ez olyan embereknek készül, akinek már nincs egy foga sem,  vagy kevés van, és hidat azokra már nem lehet készíteni.


 


Itt is lenyomat vétel a rendelőben, párszor visszahívják a pacienst, harapás vétel, fogpróbaâ026 majd kész az alsó felső kivehető fogsorâ026. Maximum 4 alakalom a rendelőbenâ026kb 20 perc alkalmanként.


 


Mindenki számolja ki maga, mennyi időt tölt a rendelőben, ez sem fogja összességében meghaladni az 1 órát, ha a váróban való várakozást nem számoljuk. De legyünk gavallérok, legyen 2 óra amit foglalkoztak a pacienssel összesen, munkaórában a rendelőben.


 


Alsó felső kivehető fogsor darabja 75 ezer ( ez a legkevesebb érdeklődjenek a rendelőkben inkább 100 ezer, sima műanyag fogsor), szegény idős ember otthagy 150-200 ezret a megspórolt kis pénzéből, az orvos FOGTECHNIKAI költsége nem éri el a 40 ezer forintot összesen.


Miért is van ez így? Németországban miért nem így van? Az Eu – ban vagyunk nem?


 


Hangsúlyoznám a kivehető fogsort itt is a fogtechnika készít el, a rendelőben a lenyomatvétel és a fogpróba zajlik. Amikor megnézik tetszik e, és színt választanak. De ezt is tudja, akinek már készült kivehető fogsor.


 


Levelem célja egyértelmű, tények közlése, akár botrány árán is, szeretném az emberekben tudatosítani, hogy a fogak a fogorvosnál, az általuk rárakott irreálisan szemtelen nagy haszon miatt annyi, amennyi.


 


Elvégzett munka csak részben van mögötte. Felháborítónak tartom, hogy ezen tények tudatában, van olyan fogorvos aki képes a magas árakat a fogtechnikákra kenni, akik sokszor valóban a csőd szélén vannak, és jóval több munkát vállalnak be, mint amennyit korrekten el lehet végezni, csak hogy elkerüljék a csődöt.


Ha netán a fogtechnika, elkerülendően a csődöt, árat próbál emelni a fogorvosnál,  a válasz az, hogy â01Eszó sem lehet róla, máshova viszem akkor a munkát,â01D  és természetesen egy minimális emelés ha sikerül is, azonnal átterheli a paciensre, az ő árréséből egy forint se csökkenjen.


 


Persze itt is a végén ki a vesztes? A paciens!! Hisz könnyen rossz minőségű fogat kap a szájába, amit 1 év múlva le kell cserélni, ismét súlyos százezrekért. Garancia nincs, begyulladt a fog, le kell venni a hidat. Persze nagy kérdés hogy miért? Sokszor a pontatlan összecsapott munka miatt. A fogtechnika nem hibáztatható, hisz küzd a megélhetéséért,  miközben a fogorvos házat épít és szalonból veszi meg az új BMW ét.  Hogy mit rak szájba a fogorvos, az kizárólag az Ő felelősége, és bizony a haszon érdekében sokszor bármit.


 


 


Levelem végére talán annyit, hogy â01Ekérdezze kezelőorvosát, fogorvosátâ01D miért is van ez így kis hazánkban??  És miért is fizet annyit, amennyit?


Kérdezze meg nyugodtan, mennyi a technikai ár?(ha 9000 forintnál többet mond az orvos akkor simán csak hazudik, próbálva rejteni extraprofitját) kérje el a fogtechnikusa számát, hogy ott szeretné kifizetni a technikai díjat. Rögtön ki fog derülni, miért is drága a fog??  És miért fizet ott is a fogorvosi díjat, ahol húzott fogat pótol a fogtechnikus??


 


 


Ha pedig egy két fogorvos ezen levélen felháborodna, akkor nagyon gyorsan nézzen magába, számoljon utána, és egy dolgot ne feledjen: bármit is tanítanak az egyetemen, egyetlen fogpótlást sem tudna elkészíteni, fogtechnikai háttér nélkül, tehát szó nincs alá vagy fölé rendelt viszonyról!!!  Lehet azt mondani, hogy Ő egyetemre járt 6 évig. A fogtechnikus is iskolába járt 3 évig (ez külföldön felsőfokú végzettségnek számít!), plusz tanfolyamokra és továbbképzésekre, hogy korrekt pontos munkát tudjon készíteni.  Egyik sem működik a másik fél nélkül !!!! És a csillogó rendelők és elégedett paciensek, örülve szép új fogaiknak, ők sem lennének nélkülünk, technikusok nélkül. Hisz mi készítjük el a fogpótlásokat.  De még a fogfehérítéshez is a technika készíti el a mélyhúzott sínt. El kéne felejteni lassan kedves fogorvosok, hogy a fogtechnikus egy utolsó kis senki, akit éhbérért lehet dolgoztatni!!


 


 


Küldje tovább ezt a levelet minden ismerősének, fogakra mindenkinek szüksége van, a fiataloktól az öregekig ,  legyen tisztában a TÉNYEKKEL !!!!!!!


Ha nem teszünk semmit, nem is fog változni semmi!!


 


 


 


UI: ha véletlen fogtechnikus â01Ekollégaâ01D olvassa e sorokat, könyörgöm, próbálja már elérni a 15 ezres porcelán árat!!! Nem a szerencsétlen paciens rovására!! A fogorvos extraprofitjának rovására!! A 15 ezer forint/porcelán tag ár is messze van attól, ahol tartani kellene!!! Hol van itt az új gépek vásárlása, fejlesztés, alkalmazott tartása, és annak járulékai az anyagköltségek, és e belefektetett tudás, és munka??? Németországban az ár úgy alakul, hogy kétharmad a technikáé, egyharmad az orvosé. És ez a reális!! A fogakat a fogtechnika készíti el, nemde? Vagy talán Németek nem Eu tagok? Gondolkozzon már aki leül dolgozni 7500 forintért? Minek csinálja?


 


Rejtett elhorgonyzások??  Ot-cap, preci  stb, aki szakmabeli tudja miről beszélek,  nem ritka hogy 55-70 ezer forintért adja az orvos a rendelőben!!! A mi 1 tag árunkkal  szemben (7500Ft) ? Hát hol élünk? Milyen jogon és alapon tesz rá az orvos 5  10 szeres árat a mi munkánkra, ahol konkrétan semmit nem dolgozik, hozzá sem nyúl??


 


Észhez kéne már térni kedves fogtechnikus kollegák, hogy ez így nem mehet tovább!!!!!


 


Itt is kéne Magyarkodni !!! Talán kicsit összetartani!! Miért csak a Magyarnak nem megy?? Kedves kollegák, ha senki sem dolgozik ilyen nevetséges áron, akkor a fogorvos sem tudja kihez vinni, és talán picit mérséklődik a hatalmas irreális profitja!! De azért messze nem kell az orvosnak bezárnia, mint sok fogtechnikának, aki csődbe kerül az orvosok extraprofitja miatt!!


 


 Nyugodtan lehet nekem írni, vállalom, amit leírtam, a tényeket !!!!


 


 KÜLDJE TOVÁBB AKINEK CSAK TUDJA !!!!!


 


 fogtechnika.fog@gmail.com




 






Címkék:

Üzenj a blogger(ek)nek!

Üzenj a kazánháznak!

Blog RSS

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!